Ekipaget

Ekipaget

tisdag 5 juli 2011

Vertikalfiske

Ja Juni innehöll en hel del dagar med vertikal fiske, och grymt bra har det gått med.
Lyckades till och med få tjejen lite biten i det tror jag då hon efter väldigt många tappade gösar började tappa humöret på fisket, men gav inte upp och det gav ut delning då hon en riktigt skön kväll tvålade dit mig rejält med bla för kvällen den största på dryga 3.3 kilo. Riktigt kul för henne :)


Lade dock märke till att det bästa fisket var morgon fisket mellan 6-10 på morgonen men även haft bra perioder mitt på dagen.

Fast de e klart vem klagar på sådana mornar :)


Sen vart det en tur till sysslebäck med under midsommar som traditionen bjuder för lite Harrfiske.
på tok för mycket vatten i älven satte stopp för ett bra fiske och det tog mig tills på söndan innan jag klarade namnet, tråkigt men alltid lika trevligt där uppe ändå i goda vänners sällskap:)
 dom där stråna i vattnet ska vara på land om det ska vara någolunda  normal nivå på vattnet



kommande helg  blir det tävling i modernt mete igen 24 timmarn i Emsen, ska bli intressant de där=)

20 e juli drar vi upp mot Östersunds trakten för mer flugfiske=)

Skit fiske på er där ute  och trevlig sommar...

2 kommentarer:

Din sa...

Hihi, goding! Den där gösen kommer jag leva länge på ;) Och ja, biten i det har du verkligen lyckats få mig <3

Daniel sa...

låter bra det tycker ja :) ler