Ekipaget

Ekipaget

onsdag 22 februari 2012

ÄNTLIGEN!!!

Äntligen för att citera Gert Fylking så uppdaterar jag bloggen lite.
Kan ju visserligen ha att göra med att man för engångs skull denna vinter placerat sig högst upp på pallen i en tävling.
Och tävlingar har de vart gott om.
Enbart Missat en tävling och det var RST tävlingen.
De har väl inte direkt gått jätte bra men vart ändå förvånad över att jag ligger 7a i dm cupen rätt kul ändå för nån som verkligen denna vinter gått in för att tävla.

Nåväl Dagens tävling var en mer skoj tävling där man efter avslutad tävling lottas ihop med någon.

Dagen började blåsigt på Värmeln och innan startskottet så letade jag efter en grynna som skulle gå upp i dagen men med 10 min kvar till start så vände jag tillbaka till utgångspunkten där det skulle finnas en risvase.
Och det visade sig ju vara rätt drag av mig.
Första hålet genererade i ca 40-50 Abborrar  i varierande storlek.


Sen rann de bara på i slutändan hade jag lyckats fått ihop 165 stycken å en slutvikt på 3912 gram dagens högsta vikt tillråga på allt med.. =)

Finns riktigt finna borrar i sjön med dock lyckades inte jag lura nån men andra lyckades bättre.
                                                  Ca kilot



Skitfiske på er... passa er för isarna nu.....

Inga kommentarer: