Ekipaget

Ekipaget

lördag 6 december 2014

Lördags godis ...

Idag var jag ute på hemma vattnet vid hammarö ... gick rätt grov sjö i början så vi la i rätt tidigt och gjorde planen att gå öster ut och få skydd på hammarös ost sida... han sätta alla 6 ytspöna å precis börja med riggen då jag hörde linan rusa på de yttre ytspöt. ..
Gasten för dagen fick så klart drilla den vilket resulterade i en lax på fina 80 cm och dryga 6.2kg.

Vi hade sen lite segt fiske tills jag hitta en fläck med betesfisk och där vart de 2 snabba .... ena på riggen som tyvärr klev av kort därpå och sedan  en på ytan ca 5 min efter på ytan återigen yttersta spöt å samma bete som innan. Denna var grövre och tog mycket lina innan vi fick ner spöt och gick vidare när vi försökte pressa den... kändes som en fin fisk som denna gången vann... surt igen men sånt e fisket..

Är trots allt väldigt nöjd med fisket dessa 2 dagar jag varit ute att få fisk e bara en bonus .... 

Skit fiske på er

Inga kommentarer: