Ekipaget

Ekipaget

onsdag 9 maj 2012

Eftermiddags pass

Bestämde mig igår för att kliva upp tidigt och kolla hur vinden var, när jag väl bestämt mig för att åka ut var klockan redan 11, åkte och hämta båten och traila den ut till Skoghall.
Väl på väg ut så möttes jag av en hyffsad sjö blåste ca 5 ms syd , och jag e rätt kräsen när det gäller vinden, framförallt när jag drar ut själv.

Gungar å kränger så förbannat när man lägger i grejerna så jag valde att lägga i allt utom löjorna till en början så 6 spön till en början , men de lugna sej ganska omgående så löjorna fick simma de med.

Vart en seg start men efter typ två timmar bestämde jag mig för att byta färg på skedarna på riggen, och ca 30 min efter det hitta jag ett område med varmare vatten och betesfisk.

Dröjde inte innan jag hörde en rusning på det tidigare bytta riggspöt, en kvart senare låg en fin Öring i båten på 87cm 6740 gram. NYTT PB på Öring.



Fick kort efter denna öring en en klippt lax som var för kort i rocken samt en vild lax som inte såg helt ok ut under käken.
Såg inge bra ut.





Summa sumarum denna dagen , riktigt skönt väder skapligt fiske.







Samt att man får skicka ett stort grattis till grann komunen och Team Dilén för deras Monster lax på 23.4 kilo, STORT GRATTIS



Skitfiske på er därute

Inga kommentarer: