Ekipaget

Ekipaget

tisdag 17 maj 2011

DM cup 1 internationellt mete.

Helgen som var körde vi Dm cup 1 i internationellt mete nere i Varnan.
Min första större tävling för säsongen efter den lilla kulan vi körde veckan innan.

Lärde mig en sak innan starten i Lördags att jag blandat min mäsk alldeles för fuktig, men vad gör väl det när den funkar bra iaf :)
Gjorde iordning Nio metarn 7an och femman först.
Loda upp alla spöna å allt var klart när grannen å jag börjar snacka så har han lodat med 3an precis inefter bryggan vilket visa sig vara något djupare än ute vars vi når med nian.

de var bara att rigga upp 4an å loda rätt.
5 min innan start fick vi börja mäska, mäska på rätt bra utpå men även en del inefter bryggan .
Började med nian å fick en del björj´kna men inte i den takten jag ville.
Tog å testa 4an å det visade sig vara bra med björkna inefter bryggan å en å annan större mört var på en brax på kanske 6 hg fick smak för min maggot beklädda krok.
När tävlingen var slut så vägde vi in a sektionen först å efter att ha sett deras keepnet så trodde jag inte jag hade en chans på nått.. men det visade sig att jag hade dagens näst högsta vikt endast slagen av grannen som hade ändplatsen som i början fnös åt att jag skulle meta med 4an, han satt själv dom sista 2.5 timmarna å meta med 5an istället för 8an som han riggat upp bla.

Tack Ingemar i sfkWasa som fått mig intresserad av detta fisket. Det är grymt kul å det satsas bara mer å mer från min sida.
Nu saknas bara en ordentlig metstation så man kan sitta lite goare å ha allt bra arrangerat.

ser fram emot helgen först 10 timmars på lörda 2 manna lag i storfors sen Traditionellt mete på söndagen i Mariebergsviken Cup 1.

 Resultat DM cup1

Inga kommentarer: