Ekipaget

Ekipaget

torsdag 26 maj 2011

 Lite taskig på att uppdatera här, sker ju inte så mycket just nu i fiskeväg.
En å annan tävling sen sist bla 10 timmars Modernt mete 21/5 i Baggtjärn.
Där har dom tidigare år vunnit på vikter upp mot 100 kilo så man visste ju vad man hade  å vänta sig, eller hade man det?

Tävlingsvädret var inte i dom bästa förutsättningarna sidvind/motvind med byar på 16-17 m/s
vilket resulterade  i efter 2 timmars fiske ett knäckt 9 meters spö.
Måttligt road av detta och att det var dåligt fiska så gjorde jag iordning 8 metarn å runt 4.5 timmar in i tävlingen började  braxen nappa en efter en åkte ner i keepnetet.
 Min team kamrat i laget hade inte  lika mycket brax hos sig men fick en å annan.
Rapporter kom om att fisket var trögt för dom flesta och att det bara var vi som hade ordentligt med brax.
så efter 10 timmar så var det dags för vägning.
Vårat lag slutade på 28640 Gram varav 22350 kom från mig med denna vikt vann vi även denna tävling då det inte alls gått bra för något av de andra lagen.

detta innebar att jag bara fick ännu mer blodad tand :)

Resultat 10 timmarn lör 21/5


DM-Cup 1 på Mariebergsviken d. 22 maj 2011
Traditionellt mete pål mete här finns de inte mycket att säga jag hade inte en chans  får skylla på trötthet efter tio timmarn plus att jag jobba natt...

nya tag blir det.

har iaf beställt nya delar till 9 an å ett nytt  11 meters så har nått att se fram emot.
Ny tävling på söndag då vi kör internationellt mete Dm2 i Bjurbäcksälven.

Lämnade även in stora motorn på verksatd idag och hoppas inte  att det e som de först antydde att motorn kan ha nypit för då gråter jag floder å behöver jaga en ny motor... :S
lilla motorn krånglar även den men den kan jag förmodligen fixa själv, men behöver iaf jaga tag på en ny sådan med fast med lång rigg. har ni någon som bara ligger hör av dig 4-6 hk....... 

Inga kommentarer: